søndag den 28. juli 2013

Bornholm Rock Master

Så er de to duffelbags pakket og klar til afgang i morgen tidlig. Næsen er vendt mod Bornholm. Nye projekter skal boltes, gamle projekter skal klatres og skovene skal gennemsøges efter nye boulderproblemer vi endnu ikke har fundet.

Jeg har mit projekt på Museumsvæggen som har rumsteret i mit hoved lige siden jeg forlod øen sidste år. I mellemtiden har jeg forsøgt at klatre så mange svære ruter som muligt så jeg kunne være klar til udfordringen i granitbruddet. Jeg føler mig i bedre form i år og jeg håber på at kunne løse crux-bevægelserne denne gang. De næste 13 dage bliver meget spændende. 

Udover at hænge i selen i Moseløkken granitbrud skal jeg se væggene i Vang bruddet. Potentialet skulle være enormt, men jeg vil holde fast i min vision om at finde de sværeste danske sportslinjer. 

På nordkysten vil jeg forsøge at klatre så mange af boulderproblemerne, samtidig med at få dem tegnet ind på et kort, sat GPS Waypoints på alle blokkene og billeder af linjerne. Mit mål er at alle problemerne på kysten indgår i en elektronisk guide samt en lille bog. 
Et gammelt billede af projektet på museumsvæggen.. 

Om 2 uger er der Bornholm Rock Master som bliver afslutningen på min tur. Det årlige evnet har efterhånden udviklet sig til en hyggelig måde at tilbringe et par gode dage på Bornholm. I år afholder jeg workshop omkring redpoint-klatring. Det bliver super lærerigt og jeg glæder mig til at dele ud af mine egne erfaringer. 
Bornholm Rock Master afholdes d. 8/8 - 11/8 2013 og jeg kan kun anbefale at komme til Allinge i de dage. 

Motivationen kan næsten ikke være i kroppen og jeg glæder mig enormt til at gense den danske granit. 

Da både spejlrefleks kameraet og videokameraet er pakket kommer der også lidt video og billeder ud af det her, så hold dig opdateret! Jeg skal gøre mit til at vi får nogle FA's på de benhårde projekter. 

B.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar