tirsdag den 9. juli 2013

Alle ruter 8a og op..

Jeg sad for et par ugers tid siden og kiggede i guiden over Göteborg. Jeg lagde mærke til at hvis jeg klatrede alle ruter i Göteborg fra 8a og op så var det "ikke så mange". Så jeg sagde for sjov til mig selv at det skulle være målet for kommende ture til Sverige; at klatre alle ruter fra 8a og op. De sidste gange har jeg holdt planen og forsøgt at lukke så mange 8-ere som muligt. Og denne gang var ikke nogen undtagelse:

I de sidste 5 dage har jeg været i Göteborg. Højest på todo-listen stod:

1. Besøg Granitgrottan.

Da jeg så grotten helt ude fra grusvejen så den ikke ud af meget, men da jeg kom tæt på tabte jeg pusten; "Hvorfor er det først nu jeg besøger denne væg"!

Grotten byder på 25-30 meters overhængende klatring i varierende sværhedsgrader. Granitten er af ekstrem høj kvalitet og kvaliteten af bevægelserne følger ligeså. De fleste af ruterne er fra 7b og op.

Yatzy Analyse 8a

Jeg rendte hele tiden rundt med en følelse af at ville prøve alle ruterne. Dog var en del ruter våde så jeg valgte at prøve Yatzy Analyse 8a som jeg klatrede i 2-forsøg. Ruten er 3-stjernet og starter fra en varde med et par campustræk på jugs. Derefter en kort sektion af dynamiske bevægelser og kropsspænd. Ruten slutter vertikalt med noget teknisk og delikat klatring. På første forsøg klatrede jeg forbi cruxet, men faldt på den tekniske del. Andet forsøg gik meget bedre og jeg klatrede ruten uden fejl.
I grotten nåede jeg også at prøve Neo 8b+ samt Fysisk/psykisk analyse, begge 8b+. Alle ruterne krævede at jeg havde friske arme, så dem må jeg vende tilbage til.

Bundcrux på Fysisk Analyse 8b+

Bundcrux på Fysisk Analyse 8b+

Jeg nåede også forbi Hållsunga hvor jeg mangler at lave Will Power 8a+ og Business is Business 8b+.
Det var sidste dag på turen og tredje dag med klatring i træk så fingrene var tyndslidte og Will Power har nogle skarpe crimps som ikke giver mere end 3 forsøg pr dag før fingrene bløder. Jeg samlede al energi og sendte ruten på 2 forsøg den dag. På Business is Business linkede jeg bevægelserne på det øvre boulderproblem. Den rute må jeg også snart tilbage til.

B.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar