søndag den 9. juni 2013

Gbg igen!

I denne weekend tog jeg til Göteborg med nogle venner. Vi havde besluttet at tage til en, for os, ny væg i Hållsunga. Væggen er super fin og minder lidt om granitten på Viks Kile. Jeg havde set i guidebogen at der både var 8b+, 8b og 8a+ ruter på væggen, så jeg ville få massere at trække i.

Jeg lagde ud med at flashe Funky Business 7b+. Det er en super fin rute med 3 velfortjente stjerner. Sjov klatring op til et funky crux og en rigtig sjov afslutning.
Der er en variant afslutning som gør ruten 8b+. Jeg prøvede den, men fandt det ikke sjovt at skulle klatre ca. 7a op til sidste bolt og så lave et boulderproblem. Derfor gik jeg på Back to Business 8b, som går fra bunden af den let overhængende væg og helt til toppen. Det er igen super klatring på sjove sekvenser og vilde betaer. Guiden siger "ujævn", men jeg fandt et godt flow ved at bevæge kroppen fra position til position hele tiden. Jeg klatrede Back to Business i 2-go.

Det var fedt at tage endnu et skridt imod at forstå graderingerne i Göteborg. Især 8-graderne kan lære mig hvordan man kan gradere granit. Det er noget jeg vil bruge når jeg til sommer skal forsøge at klatre/gradere nogle af projekterne på Bornholm.

Der kom desværre ikke så mange billeder ud af turen, men Hållsunga er fantastisk og bestemt værd et besøg!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar