lørdag den 1. december 2012

Jo.Si.To

Chilling i josito, med god klatring og flinke mennesker. Jeg er efterhånden ved at vænne mig til stedet og klippen. Jeg har været lidt omkring for at prøve så meget som muligt.
Målet har indtil videre været at lave så mange ruter som muligt for at bygge en god del power endurance op til turen til Spanien om en måned. Jeg har fundet mange ruter med skarpe pockets - det er bare så fedt! Jeg elsker virkelig pockets og især når man også skal bidde lidt smerte i sig for at holde grebet..
Jeg har planlagt at forsøge mig i den tunge ende af 8-garderne de næste dage for også at trække lidt maks. Indtil videre har jeg været på ruter jeg kunne lave hurtigt..

Værd er at nævne at jeg har flashet First Class 7c, og i dag klatrede jeg Family Affair 8a+. Jeg sluttede dagen med et flash forsøg på en fin 7c+. Jeg lavede en dårlig highstep beta for at trække langt til nogle mini jugs og skøjtede af.. -langt efter det svære var slut :) lidt ærgerligt, men fejl skal straffes..

I morgen har jeg planer om at prøve Fenix 8b+. Jeg har ikke overvejet noget særlig meget sværere da mængde er mit fokus. Og jeg må sige- min drømmelinje har jeg ikke fundet endnu.
Helt sandt er det heller ikke for Devers Royale 8c+ ser sindssyg fed ud, men dagene går stærkt så jeg ved ikke om jeg når den..

All good in Turkey :D
-out........







2 kommentarer:

  1. Hey Bjørn

    Kommer til at tænke på, at hvis du elske pockets så meget, skal du helt sikkert tage et smut forbi Montsant, sektor Raco de Misa, når du skal til Margalef. Det er ikke mere end en 45 min. væk (så vidt jeg husker) og stort set altid tørt.
    Det er de fedeste pockets-ruter jeg har været på - og så er det nærmest kun pockets. 2 og 3 fingers ikke særligt cruxet men vedvarende og virkelig pumpende klatring.
    Du finder sikkert ikke noget kæmpe projekt der. Med mindre der er boltet nyt, så topper de omkring 8b+. Der er til gengæld en væg med de fedeste - og udelukkende 8a-8b+ ruter (og enkelte midtvejsankre der giver 7. grads ruter), der burde være nogle gode on-sight muligheder for dig.

    Jeg har haft nogle af mine største klatreoplevelser her og Kan kun anbefale dig dette sted.

    Søren

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder så fedt! Jeg er nødt til at tage forbi Montsant - på onsight togt :) det bliver et langt projekt, men i fremtiden skal jeg have mit onsight niveau udlignet med mit redpoint niveau. Glæder mig ;)
      Tak for tippet.

      Bjørn

      Slet