mandag den 3. december 2012

Hviledag..

I dag har det regnet lidt. Jeg holder hviledag for at få det bedste ud af de to sidste dage.
Nøj, det er hårdt ikke at kunne investere mere tid i ruterne her. Jeg vil nemlig ikke tage herfra med for mange projekter. (Så er jeg jo nødt til at komme tilbage;-) )..

I går var jeg på Fenix 8b+. Den er ca 25 meter lang og alle grebstyper, størrelser og hældninger indgår! Det er indtil videre også de bedste bevægelser her! Ruten starter i en sortsværtet grotte med nogle lange bevægelser på små tufa klumper i et tag. Derefter holder den på opover nogle slopede tufaer, dette er første crux. Cruxet slutter med en kneebar og et smertefuldt hvil. Bagefter hvilet går man tilbage på meget overhængende terræn, men på gode greb, op over en kant og endnu et hvil før toppen som er lange lockoff bevægelser på meget små slopede crimps.
Det er første gang jeg er støt på en svær rute med så mange forskellige stilarter. Jeg ville ønske at jeg havde flere dage for jeg har kun nået at dokke den én gang..

I morgen vil jeg prøve at flashe Supernova 8a+. Det føles bestemt indenfor rækkevidde snart. Og så langt er der heller ikke fra 7c+ til 8a+ - som jeg før har flashet ;-)


I går var jeg vidne til noget super inspirerende: Mikkel Højgaard Larsen, som har været her en måned har projektet Supernova. Han har desværre ligget syg i mere end 9 dage. I går valgte han at tage med ud og klatre. Vi klatrede en 7b+ og en 40 meter 7a+ som bare var ren guf!

Bagefter sagde han til mig at han følte sig frisk til at lave Supernova så vi skyndte os til Left Cave inden det blev mørkt. Det bliver pitch black kl 17 præcis og vi stod klar 16:30. Desværre var der en foran Mikkel som ville dokke ruten så lyset nåede at forsvinde meget.
Ruten starter med en 5-grad til en lang tagsektion efterfulgt af et svært crux, før man kommer op på mere vertikal terræn. Det var som at se på en maskine da Mikkel klatrede taget, totalt rolig og sindsyg overlegen! Det som for de fleste er lange dynamiske bevægelser gik han helt statisk. Desværre faldt han et træk før ruten er ovre. Han blev firet ned, stadig med mod på at lave den. 20 min senere (og meget mørkere) prøvede han igen: samme maskine ud igennem taget og helt op igennem cruxet til sidste træk og faldt igen. Det er bare super tæt på at han laver den. Jeg vil skyde på første forsøg i morgen! Det er ret vildt at lave det der må svare til to gange 8a+ indenfor 20 min. Lige efter du har rejst dig fra mere end 9 dages sygdom. Cool! ;)

2 dage tilbage - og alt for meget jeg gerne vil prøve! VEEENGA!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar