onsdag den 24. oktober 2012

Petzl Roc Trip 2012- ARGENTINA

Turen til Fontainebleau sluttede mandag inden flyet lettede med høj sol og +20 grader - alt for varmt til at klatre noget som helst, men varmt nok til at have det dejligt og lade batterierne op i stille omgivelser.
Jeg startede dagen på Sideways Daze og håbede på at jeg kunne nå at tage et ascent med hjem. Blokken ligger i Cuvier Rempart, højt over parkeringspladsen. Derfor er der ikke lige så fugtigt som i Bas Cuvier. Blokken ligger sydøst vendt og får morgensol indtil kl 12.30. Lige da vi ankom til blokken var alt perfekt: jeg vil skyde på at der var 12-13 grader og det føltes meget tørt. Jeg ville have ønsket minusgrader, men måtte arbejde med hvad der var. Grebene var helt tørre, så jeg varmede forhåbningsfuld op på crashpad'en.

På mindre end en halv time steg temperaturen til +20 grader og luftfugtigheden steg parallelt. Det var umuligt at lave selv den første bevægelse. Jeg havde hele turen sørget for at det ikke var for vigtigt for mig at klatre blokken, så jeg trak på skuldrene, hev crashpad'en over på den anden side af blokken og prøvede Le Grand Angle du Fond 8B. Det er to meget tunge bevægelser i et tag efterfulgt af en meget lang bevægelse til den slopede 90grader kant i taget. Derefter et par kompressions bevægelser før en arete til toppen. Super sjovt problem som kræver god core for ikke at drøne af i taget..

Bagefter løb jeg ned til Kheops Assis 8B+/8C. Det er en af de reneste prows i skoven. Når man står foran problemet forstår man hverken hvad der venter eller hvordan man skal klatre den. Det er super marginale kompressionsbevægelser på små friktionsslopere. Hvis man ser In Between the Trees kan man bla. andet se Ty Landman sejle op ad den.. Så let er det langt fra i direkte sol og +20 grader ;) Kheops, du er hermed tilføjet til to-do listen.
18 minutter senere kørte vi mod lufthavnen for at vente på flyet mod Danmark.


Nu er jeg så småt ved at være klar til DM. Jeg har ikke rørt plastic i 10 dage og ved ikke hvordan det kommer til at gå. Jeg havde før sidste DM forberedt mig meget og klatret så meget jeg overhovedet kunne. Denne gang er det et eksperiment og jeg glæder mig til at se resultatet!


PETZL ROC TRIP 2012 - ARGENTINA!
Jeg skal til Argentina i slutningen af November for at deltage i Petzl Roc Trip 2012.
Jeg glæder mig utroligt meget og håber på at få nogle vilde oplevelser! Mere om det når vi kommer nærmere:
B.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar