torsdag den 7. juni 2012

Boltning af projekter på Bornholm!

Borebolt

Endelig er det blevet tid til at komme til Bornholm og bolte de projekter jeg så sidste år til Bornholm Rock Master eventet. Eventet blev afholdt i Moseløkken stenbrud hvor jeg fik vist en overhængende væg med potentielle 30 m. ruter!!
Allerede der blev min interesse vækket; kunne det være muligt at vi, på Bornholm, har svær dansk klatring? Tja det er det jeg er på vej derover for at finde ud af.. 
Hvad jeg så sidste år kan meget vel være blevet meget bedre oppe i mit hoved i mellemtiden, men jeg ved en ting med sikkerhed: 
- Væggen er overhængende
- Væggen er forholdsvis lang
- Væggen er ikke 100 % procent sprunget frem, så klippen er af meget høj kvalitet. 
- Og som det mest inspirerende: på væggen går der nogle tværgående slopede bånd. Båndene er nogle steder en hånds bredde og har en vinkel på ca. 40 grader.


Jeg skal bruge weekenden på et boltkursus for at lære teknikkerne. Hvad resultatet bliver ved jeg ikke endnu, men jeg håber på nogle nye ruter i meget høj kvalitet. 


Jeg vil opfordre alle til at deltage i dette års Bornholm Rock Master som bliver afholdt i samme stenbrud i august. De nye ruter bliver en del af konkurrencen som er en god mulighed for at få klatret dem sammen med en masse andre stærke danske klatrere! 


Her er Museumsvæggen: 










B. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar