tirsdag den 5. november 2013

La forêt update!

Den sidste uge blev tilbragt i Fontainebleau. 
Turen startede få dage efter DM var overstået. Jeg havde ekstremt slidt hud og tog afsted med bekymringer om at det kunne begrænse min klatring. På mirakuløs vis kunne jeg holde huden kørende alle dage uden blod. 

Tiden blev brugt på at forstå skovens mysterier og på at finde nye områder med endnu mere klatring. Her er klatring nok til 10 liv så det er bare om at komme ud og prøve nye blokke hver dag. Jeg var så heldig at komme op ad nogle problemer som har stået højt på ønskelisten lige siden mine første ture til la Forêt. Et par højdepunkter var mit lyn ascent af Michel Ange 7C. En super klassisk shoulder-breaker blok sat op af J. Godoffe i 1990. Michel Ange består, for en tilskuer, af meget simple bevægelser, men det er ekstrem komplekst hvad der sker med vægtoverførslen i kroppen - genialt. 

En anden god dag bestod af et flash af Dosage 7C i Buthiers. Lige efter rykkede vi crashpads til Controle A 7C som jeg klatrede forsøget efter Dosage. 

Ticks for 7 dage: 

- Multipass 7B
- Diversion 7B
- Bifurcation 7B
- Le Kraken 7B+
- La Fosse aux Oreilles 7B+
- Arabesque 7B+
- Le Kraken (droite) 7C
- Dosage 7C
- Controle A 7C
- Nouvelle Vague 7C
- Eclipse 7C
- Michel Ange 7C
- Welcome to Tijuana 7C

Det er super inspirerende endelig at tage hul på disse "umulige" linjer. 

Tarjei Hamre - 7B+ slab i Bas Cuvier

Tarjei Hamre - Welcome to Tijuana 7C

Tarjei Hamre - Welcome to Tijuana 7C

Bjørn Arnel Iisager - Michel Ange 7C

Katrine Vandet Salling - La Rampe 7A

Ingen kommentarer:

Send en kommentar