fredag den 27. september 2013

Nye events i Kalenderen.

Jeg har valgt at bruge de næste 2 måneder på konkurrencer. De næste begivenheder jeg deltager i er følgende:

28 September: Big Guns Invitational. 



Big Guns er et nyt konkurrence koncept hvor den danske elite er inviteret til at klatre mod hinanden på ekstra svære ruter. Vi får lov til at øve os på ruterne før vi skal give dem et forsøg. Dette giver mulighed for at skrue ekstraordinært svære ruter.
Det må siges at være en såkaldt "elitekonkurrence". Jeg håber også at den kan være med til at sætte fokus på den danske elite da vi på den ene eller anden måde baner vejen for sporten nationalt som internationalt.

5 oktober: 4. Bloc Comp



Bloc Comp konkurrencerne er fantastiske. De er ikke lige så formelle som DM og det har en hvis charme. Dog er der de sidste 2 år blevet gjort virkelig meget ud af disse konkurrencer, ikke mindst på rutebygningen - som er i top. Denne gang er det Gregers Gatzwiller og Casper Bjørn som skal skrue og det gør kun at jeg glæder mig endnu mere til at være med.

19 Oktober: NM Bouldering


Nordiske Mesterskaber i Bouldering! Norden har nogle benhårde bouldere og jeg vil prøve at blive en af dem med en topplacering til dette års NM. Jeg har arbejdet på nogle svagheder siden EM og formen er ved at være rigtig godt. Med et par uger endnu har jeg tid til at fintune maskinen inden det går løs i Stockholm. 

26-27 Oktober: Danmarks Mesterskaberne i Bouldering

The clash of the titans. Den mest prestigefyldte titel i dansk klatring for tiden. Det er ihvertfald her flest favoritter stiller op. Jeg har en masse jeg skal forbedre fra sidste års DM: Sidste år fik jeg gevaldigt ondt i maven dagen inden konkurrencen. Jeg kæmpede mig igennem kvalifikationen, men det var på et hængende hår at jeg gik videre til finalen. Det skal der laves om på i år. Jeg håber på at ramme en rigtig god dag hvor jeg kan få fuldt udbytte af mine evner. Rutebygger i år er Thibaut le Scour, en garvet bleauzard. Jeg glæder mig til tekniske blokke, hvor det er vigtigere at have større triceps end biceps! Og så skal smørreskoene vist med i tasken..

Derudover håber jeg at efteråret bliver fyldt med korte boulder-ture for at holde fingrene i god form. Og så må det snart være på tide at jeg kommer op af nogle rigtige 8B'ere ;)

B.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar