torsdag den 12. september 2013

Kran Fotoshoot

For et lille års tid siden sad jeg og kiggede efter inspiration på nettet. Jeg faldt over Magnus Midtbø's blog. Han havde lige lagt et par billeder op af et fotoshoot som foregik i en høj kran over en flot skyline.
Jeg blev meget inspireret af billederne og tænkte at sådan skulle man også bruge København. Når nu vi ikke har bjerge, så må vi tænke kreativt og se byen med en klatres øjne.

Derfor gik jeg og grublede over hvordan jeg kunne gøre kunsten efter. Og for et par uger siden opstod chancen helt spontant. Frank Vilstrup og jeg handlede impulsivt og greb chancen. Vi samlede et hold bestående af Jonathan Ørting som skulle sikre mig, Danmarks sejeste ekstremsports fotograf Martin Paldan som skulle skyde billederne, Frank Vilstrup som skulle stå for sikkerheden og jeg selv som skulle hænge under kranen.

Vi havde 1,5 time i kranen før arbejdet, på byggepladsen, skulle genoptages. Derfor var der ikke tid til fejl - det skulle bare sidde lige i skabet første gang. Martin havde kamera og GoPro klar. Vi skød nogle skud på må og få og forsøgte at finde de vildeste vinkler. Tiden gik stærkt, men GoPro kameraet nåede at fange nogle fine videoer som Martin har klippet og lavet til en sej film. Man kan virkelig føle hvordan vi havde det på dagen: Glæde, spænding, frihed, kreativitet.. Se videoen her

Senere kommer de flotte billeder. Der er virkelig nogle perler imellem!

B.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar