torsdag den 7. marts 2013

Nye projekter åbnet!

Jeg har klatret med Mark de sidste par dage som er helt fyldt med energi og mod på at prøve nye ruter - det smitter, så vi giver den god gas i disse dage. I går stoppede regnen kl 12 - tidligere end forventet. Vi gav klipperne 2 timer og så kørte vi ud, med forhåbningsfulde blikke, for at finde tørre ruter.
Finestra var sjovt nok tørrere end den solfyldte Espadellas sektor. Jeg hoppede på Aitzol 8c og løb alle bevægelser igennem. Ruten har et hårdt crux ca. 20 meter oppe og derefter endnu 3 pumpende bolte til toppen. Rebet er efterhånden ret slidt så der gik hul på sokken undervejs. Derfor måtte jeg fires ned og prøve igen på den anden ende. Jeg gav den et forsøg fra bunden og linkede helt op til midten af cruxet - 4 bevægelser fra ruten er færdig! Fedt med progression på flere projekter.

Bagefter gik jeg på Victimes del Passat 8c. Ruten ligger på Finestra's mega overhæng (ca 45-50' overhæng og ca 17-20 meter langt). Desværre var ruten våd allerede halvvejs, så jeg nåede ikke at prøve de vildeste bevægelser på ruten.

I dag er det tilbage på Aitzol og Victimes Del Passat. Hvis varianten, halvvejs oppe mod højre, Victimes del Futur 8c+ er mere tør så går jeg på den. Den linje er nemlig lidt pænere og mere tiltalende.

Let's see how it goes ;)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar