søndag den 16. september 2012

Perfect rock!

Anden dag i bleau!
Vi stod igen op til godt vejr i skoven. Temperaturen havde i går ligget og svinget mellem 17-24 grader og først dalet ved 19-tiden. Det er alt for varmt til at klatre svært så jeg har virkelig været selektiv i min søgen efter 8'ere.

I dag lavede jeg tre gode 7'ere som opvarmning. Målet for i dag var at klatre Mandarin 8A. Det er et meget specielt problem hvor man skal 'pinche' en vandret klods med håndfladen, flytte fødderne på nogle smear trin og trække langt til kanten. Det er et af de mærkeligste bevægelser jeg nogensinde har prøvet, men det har samtidig også sin charme. Efter at have snakket med Neil Hart fandt jeg ud af at jeg havde holdt højre pinch forkert. Jeg havde brugt tommelfingeren i stedet for håndfladen ;) det er de små tricks der tæller, så forhåbentlig når jeg tilbage og gør arbejdet færdig.
Jeg lavede endnu en 7'er ved Mandarin.

Da det var ved at være aften kørte vi tilbage til huset. Imens maden simrede smuttede vi ud for at filme Mongolito fra flere vinkler. Lyset var ligesom i går så det var en chance der ikke kunne spildes. Selvom jeg kun skulle lave bevægelserne for kameraet så føles de var endnu lettere i dag. Jeg synes det minder meget om Lithium. Dog med meget mindre greb - så en lille lithium to komma nul ;)

I morgen håber jeg på at komme til Cuvier Rempart og prøve Gourmandise 8B. Nu vil jeg rykke i noget rigtig hårdt! ;)

Her er et billede af Mandarin i aftensolen og et billede af Mongolito taget:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar