lørdag den 15. september 2012

Første dag i Fontainebleau

Så er jeg taget videre fra VM. Jeg er taget til Fontainebleau for at mødes med Kim, Rikke og Alva. Vi skal have det sjovt i skoven de næste par dage.

Jeg kan ikke mærke at jeg har klatret konkurrence så jeg er spændt på hvad de næste dage bringer!

I dag var første dag i skoven og jeg følte mig rigtig klar på at klatre noget tricky, teknisk finesse klatring ;)
Vi kørte til Buthiers som ligger 5 min fra vores gite. Det er et fantastisk område med 7'ere og 8'ere over det hele.

Opvarmningen foregik i taget hvor Magic Bus går. Det er en 7B/+ som er nedgraderet fra 7C. Cruxet er et lock-off fra en lille crimp til en undercling. En fantastisk bevægelse som kunne være interessant at sætte indendørs også. Jeg flashede problemet og følte jeg havde stærke fingre!

Bagefter gik vi lidt rundt. Vi klatrede nogle enkelte problemer fra en sort Circuit som var af meget høj kvalitet. Jeg ville rigtig gerne prøve Partage 8A+, men forholdene var dårlige så jeg måtte hurtigt give op. Grebene forsvinder simpelthen når det er + 10 grader..

Vi gik i stedet til Strappal/ Ras Des Ongles 7B. Problemet går på nogle ultra små lister og med store fødder. Man skal op i to underclings fra listerne for at trække til kanten. Jeg klatrede problemet to gange for at få det på film.

Bagefter måtte jeg forbi Mongolito 8A. Problemet er næsten altid vådt, men i dag var vi heldige. Jeg arbejde lidt på betaen og måtte lave den helt om efter et stykke tid. Da jeg havde ændret beta lavede jeg problemet hurtigt. Alt i alt ikke meget mere end en halv time med god pause undervejs!

Vi sluttede af med Les Monos /monodoigt 7A. Blokken er let overhængende og har en masse små features som ligner pockets, men de er for dårlige til at kunne holdes på den hældning. Der er to mono pockets i midten af blokken som man skal lave jumpstart til. Bagefter kommer en teknisk bevægelse hvor man skal kæmpe imod at svinge af blokken.

Alt i alt en super første dag!

TICKLIST:

Magic Bus 7B/+ flash
Strappal 7B
Mongolito 8A
Les Monos 7A

Ingen kommentarer:

Send en kommentar