søndag den 18. marts 2012

Projekter og ... projekter

Endelig lidt Kjugekull igen!
Det er over en måned siden jeg sidst var i skoven. Jeg kunne godt mærke at kroppen lige skulle finde ud af hvordan den skal bevæge sig mest effektivt på klippen. Jeg klatrede også langt under niveau denne gang, men med et par ture til indenfor kort tid tror jeg der begynder at ske noget..

Jeg ville direkte tilbage til Huggsexa SS for at få lukket det projekt. Jeg føler at jeg har brugt lang tid på linjen, men egentlig er det vel kun en 4-5 sessions. Jeg tror helt sikkert den holder 8B.
Jeg skød et par gange og klatrede også denne gang til kanten, men uden at holde den :( Jeg er så sindsyg tæt på nu!!

Jeg ville rigtig gerne på Tunn Luft projektet denne weekend, så efter min session på Hugg. gik vi mod den sydlige del af skoven. På vejen sendte jeg K.O. SS i 2. forsøg. Jeg synes det er en af de fedeste problemer i skoven. Som Rodolphe beskriver den: Den har overhængende kompression, slopers, crimps, kropsspænd, heelhook, smearfødder og en svær mantle.. OG så har jeg sikkert glemt et element eller to ;) nice!

Tunn Luft vidste jeg ikke rigtig hvad var. Jeg vidste at det er det største projekt i skoven og at der ikke er nogen der har lavet alle bevægelserne. Jeg havde set at man kan klatre linjen enten som kompression i 75 grader overhæng eller som nogle aggressive gaston-træk på minicrimps. Jeg prøvede lidt begge dele.
Ved første øjekast synes jeg at gastonbevægelserne så lettest ud, men det er så sindsyg tungt at få fødderne op. Jeg gik derfor over til metoden med at klatre den som kompression. Jeg fik lavet de første tre træk som ikke er særlig svære. Derfra har jeg lidt ideer til at løse de næste bevægelser som jeg tænker bliver cruxet. Jeg gælder mig til at vende tilbage og løse gåden ;) Jeg tror ikke problemet kan komme til at få graden 8C, men en soft 8B+ hvis min ide til en beta holder ;) Det må tiden vise..

På reb! Nu er jeg stille og roligt ved at komme i den form som gerne skulle hjælpe mig op ad min første rute af graden 8c: Welcome to Tijuana i Rodellar. Jeg har en anelse om at det lykkedes og det skulle jo gerne være i 2012 at en dansk klatrer klatre 8c og 8c+. Jeg vil ihvertfald gøre alt hvad jeg kan for at det lykkedes.. samtidig vil jeg gerne arbejde bevægelserne på Los Inconformista 9a. Jeg glæder mig meget til at trække hårdt på reb igen!!!

ses i skoven!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar