mandag den 19. december 2011

En 8A(+) inden nytår og min absolut bedste ticklist

Lørdag var jeg på Ivö. Ideen var at få limet startgrebet på Rockbowl 8A og selvfølgelig komme derfra med et FA. Jeg har efterhånden lagt meget energi i den linje. Både på den, men også som betaer oppe i hovedet. Jeg glæder mig til at lave den så jeg kan komme videre med et af de andre projekter..
Nå, at køre derover var et sats. Sidste lørdag var jeg på Kjuge med Rodolphe, Arnaud og Adrian. Lige da vi ankom begyndte en snestorm, men holdte hurtigt op og resulterede i den BEDSTE stick!!! Så alt kunne ske denne lørdag. Denne gang holdte sneen ikke op. Blokkene var for varme, så alt smeltede og blev vådt :S

Søndag lovede rigtige gode forhold så vi gav den en chance til. Det sneede i Malmö, men i Kristianstad var alt perfekt. Den gode tørre friktion kom først ved 13-14 tiden så vi ventede med at gå i gang.

Jeg havde kun Sonic ss i hovedet. Sidste gang jeg var på den kunne jeg isolere cruxet og lave det hver gang. Der var gået en uge og jeg vidste at jeg kunne sætte det sammen på meget kort tid.

Efter at have varmet op gav jeg Sonic et opvarmningsforsøg og lavede alle bevægelserne. Jeg har fundet ny beta i toppen så for mig føles Sonic som 7B. Jeg måtte hænge og kalke grebene i toppen da de var ret våde. Jeg ventede i 5 minutter, drak noget varm cacao og spiste Raw Bites (det går lige i underarmene). Jeg kalkede grebene på siddestarten og sendte hele problemet i første forsøg på dagen! Sådan en mærkelig følelse. Jeg troede det skulle være en kamp, men det blev det modsatte..

Jeg har fra start af haft en ide om at når jeg lavede Sonic ss, så skulle jeg lave Huggsexa og selvfølgelig siddestarten til Huggsexa. Efter Sonic ss kalkede jeg Huggsexa ståstart og måtte igennem et par forsøg med våde greb før jeg lavede den. Nu er jeg helt klar til siddestarten ;)

Senere gik vi mod Ferdinand. Jeg havde aldrig prøvet Duke of Alba som går lige ved siden af. Den ligger ellers rigtig godt til mig. Jeg besluttede mig for at give den et flashforsøg. Jeg lavede de første træk på crimps statisk, men havde forkert fodbeta til at lave den lille Dyno til toppen. Efter et par kludrede forsøg lavede jeg også Duke of Alba.

Andreas og Rodolphe arbejdede på Ferdinand og jeg tænkte at det ikke kunne skade at prøve siddestarten. Jeg havde lavet ståstarten for ca et år siden og vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente. Det viste sig at gå som smurt da jeg lavede siddestarten i første forsøg og klatrede hele vejen til toppen.

Alt i alt en hyggelig dag på Kjuge som snart pakker sig ind i vinterdynen.

Dagens og min hårdeste ticklist på Kjuge:

Huggsexa 7C+
Duke of Alba 7C+
Ferdinand ss 7C+
Sonic ss 8A+

1 kommentar:

  1. Det er sgu godt gået Bjørn! Tillykke! Vi glæder os til hårde danske FA's i skoven ;)

    SvarSlet