mandag den 13. juni 2011

Svenske 7c og 8a på 2 dage

Så er det efterhånden et stykke tid siden jeg er kommet hjem fra Spanien.
Det har taget et par dage at vænne sig til plastic igen, men jeg føler mig betydelig stærkere end før jeg tog afsted. Det har jeg aldrig oplevet før, så jeg er faktisk rigtig motiveret på at holde stilen og forberede mig på kommende klippeture.

Jeg deltog i Bornholm Rock Masters for en uge siden. Det lød som en gylden mulighed for at se hvad der findes af svær klatring på dansk jord og jeg blev ikke skuffet!!

Konkurrencen gik fint og jeg endte på øverste skammel. Ruterne i Moseløkken stenbrud er af varierende kvalitet og de bedste nuværende ruter havde de selvfølgelig gemt tilsidst. Jeg har fået muligheden for at give herrenes finale navn eftersom det var mig der var førstebestiger. Derfor har jeg valgt at den skal hedde: Life Of The Quarrymen. Navnet passer meget godt til bruddets bedste klatring ;)

Dagen efter konkurrencen fik jeg vist hvad jeg egentlig havde set frem til hele tiden: De første, svære, DANSKE ruter på den danske sportsklatrescene! I bruddet er der en væg som hedder Museumsvæggen. Den er 15-25 grader overhængende og hvis man har set ruten Dreamcatcher 9a (tjek video af Chris Sharma på den ;)) så har man et ret godt billede af hvad det er for en slags klatring :D På den overhængende del af væggen strækker der sig 45grader lister (ligesom på Beastmaker hangboardet). Der er endnu ikke nogen bolte i væggen, men lige så snart jeg kan tager jeg over og bolter løs.

Jeg har set linjer som helt sikkert er 8a+/8b og også potentielle linjer
som er 8b+/8c/8c+!!!!!!

I Weekenden gik turen til Göteborg. Første dag landede vi i Seglora som er super for nybegyndere og 6-grads klatrere. Sidst jeg var der klatrede jeg 5-grad så det var bare en super sjov fornemmelse.

Jeg var selvfølgelig tiltrukket af det sværeste på væggen så jeg gik på Spaceboy 8a. Med sine små crimps og tekniske bevægelser kunne det ikke blive bedre. Jeg sendte Spaceboy i 2 go! Første svenske 8 grad fra min side!

Søndag valgte vi at køre til Korpaberget. Det er en af de fineste steder jeg har været i Göteborg. Væggen er lille og kompakt og overhængende ;)
Jeg startede med et onsight af komet 7b. Derefter blev det til en extension på en 5c'er som bliver 7a(+?) hvis man går til øverste anker. Et fint lille boulderproblem i toppen.

Jeg dokkede Super Mario 7c og troede at det var Kajserens nye klæder 8a. Da jeg opdagede jeg var på forkerte linje skulle den laves alligevel da Super Mario også er SÅ fede bevægelser. Jeg lavede også Super Mario i 2 forsøg.
Det sidste jeg nåede var at dokke kajserens nye klæder. Jeg har alle bevægelserne og skal bare op og lave den:D der er desuden en 8b til et højere anker som er oplagt også at lave!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar