torsdag den 13. september 2012

Lead Kvalifikation

Så er dagens arbejde gjort! Lead kvalifikationen er færdig og jeg er rimelig tilfreds med resultatet. Jeg har ikke satset på lead i alle mine forberedelser og det kan også ses på resultatet. Jeg føler dog at det kan lade sig gøre i fremtiden at gøre det meget bedre. Der skal ikke så meget til - store underarme og is i maven. Begge dele kan findes frem.
Første kval nåede jeg ikke at læse ordentligt igennem og jeg fik heller ikke set nogen klatre før mig da de ville have de første 6 klatrere klar med det samme. Derfor kom jeg i tvivl i en bevægelse: jeg kunne ikke se om jeg skulle klippe tidligt eller gå to bevægelser og klippe højere oppe. Derfor blev det der skulle have været en dynamisk bevægelse til en tøvende mellemting og det var ikke nok til at blive på.
Anden rute gjorde jeg det samme: Der er generelt mange dynamiske, lange bevægelser som man ikke skal tøve i, men igen tøvede jeg.

Det plejer jeg ikke at gøre, men det er også længe siden jeg har deltaget i lead - så på den front skal jeg helt klart forbedre mig ;)

Jeg snakkede med rutebyggeren bag efter og han sagde at alle 4 kval ruter var 8b. Så helt dumt var det ikke det jeg havde lavet..

Favoritterne cruisede og for mig at se så ser Sean Mccoll stærkest og mest stabil ud. Adam og Amma kunne måske dele en top 3 med ham ?

Det bliver ihvertfald spændende at følge.

Jeg er færdig i bercy, har fyldt tasken med erfaring og inspiration. Nu skal jeg nyde en dag med semi finaler i bouldering og bagefter tager jeg til la Forét. Jeg har snakket med mange af de andre deltagere og det lyder som om skoven kommer til at være fuld af verdens eliten.

Jeg har et mål med de næste 5 dage: at prøve en 8B+ eller sværere. Derudover vil jeg gerne på Side Ways Daze 8B og Satan I Helvete Asis 8B.

Her er Ondra på kval "opvarmning" 8B.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar