lørdag den 29. januar 2011

I'm after the cleanest line on the steepest part of the face

Barcelona!
I morgen flyver jeg til Spanien for at bruge 15 gode dage på klippe. Temperaturen er lige rundt 10-12 grader så det er perfekt vejr at give den gas i.

Mine sponsorere Aire Libra og Outdoor Season Helsingør har sørget for turen ikke går ned på udstyr, så nu skal jeg på eventyr!
Vi skal bo i Margalef og derfra drøne rundt til så mange sektorere som muligt. Jeg har fået gode anbefalinger af folk som før har klatret gode ruter dernede. Listen ser ca. sådan ud:

-La cara gue no miente, Siurana 8a+. 10 meters klatring med et par hårde moves - lyder som en rigtig god rute efter en lang vinter med bouldering og beastmaker :)

- Gigololo, montsant 8a+. 20 meters klatring m hardt crimp-crux, chippet.

- Falkonetti, montsant 8a+. 30 meters pumpende klatring, fysisk, pockets.

- Anabolica 8a. Spaniens første 8a? Flashbar ;)

- L'escamarla 7c+. Siurana.

- Malasombre ?. Margalef.

- Zona Zero 8b

- Migrania 8b

- Ramadan 8b

- Photo Shot 8b

- Esclamera 7c

- La Carta Cue Lo Mende 8b.

Listen er kun navne og tal og giver ikke rigtig nogle ideer om hvordan klatringen er. Jeg vil gerne prøve noget meget hård klatring for at finde ud af hvad det er for en størrelse og om det er hvad jeg egentlig søger ved klippeklatring. Jeg skal ikke bevise noget overfor andre, men jeg ved endnu ikke om jeg skal bevise noget overfor mig selv.

"I'm after the cleanest line on the steepest part of the face". Det står der i sålen på mine approach sko. Det kunne være en meget god beskrivelse af mine forventninger til klatringen dernede: en søgen efter den ultimative rute jeg kan klatre :)

...mere gøgl når jeg kommer hjem..

bum

Ingen kommentarer:

Send en kommentar